واردات کالا از ترکیه : شرایط، قوانین و بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه

نحوه واردات کالا از ترکیه مهم است که باید مراحل آن را به صورت قانونی انجام دهید. امروزه به دلیل کیفیت بالای محصولات ترکیه و همسایه بودن این کشور با ایران، واردات کالا از ترکیه به ایران افزایش پیدا کرده است. در این مقاله از وبسایت بازرگانی میرترابی در مورد نحوه واردات کالا از ترکیه و مراحل آن، مزایای واردات کالا از ترکیه، لیست مجاز کالاهای وارداتی و روش های واردات کالا از ترکیه صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید:

درآمدی بر واردات کالا از ترکیه

به فرآیند ثبت سفارش کالا در ترکیه و وارد کردن به ایران تا مرحله ترخیص کالا از گمرک و ارسال آن به خریدار واردات کالا از ترکیه گفته می‌شود. واردات کالا از ترکیه باید طبق قوانین خاص و مراحل مشخص انجام گیرد و ترخیص کالا باید توسط صاحب برند یا نماینده او انجام شود.

واردات کالا از ترکیه

نحوه واردات کالا از ترکیه چگونه است؟

در ادامه مراحل واردات کالا از ترکیه به ایران به طور کامل توضیح داده شده است:

  1.  ابتدا باید کالای مورد نظر خود برای واردات را انتخاب کرده و با تامین کننده کالا در ترکیه مذاکره و قرارداد ثبت کنید.
  2. پس از انتخاب تامین کننده باید لیست سفارشات خود را برای خرید به او بدهید.
  3. در مرحله بعدی نحوه حمل و نقل و هزینه آن را مشخص کرده و در قرارداد قید کنید.
  4.  سپس مبلغ کالا را از طریق حواله بانکی برای تامین کننده ارسال کرده و کالا را سفارش دهید.
  5. پس از پرداخت هزینه به تامین کننده، باید کالای خریداری شده را به ایران وارد کنید. برای واردات کالا از ترکیه باید با شرکت بازرگانی باتجربه و موفق در این زمینه مذاکره کرده و روش حمل کالاها از ترکیه به ایران را انتخاب کنید.
  6.  پس از ارسال کالا به ایران و دریافت آن در گمرک باید فرآیند ترخیص کالا را به طور قانونی انجام دهید.
  7.  پس از انجام ترخیص کالا باید آن را به انبار خود در ایران ارسال کرده و به خریدار برسانید.
    در تمامی این مراحل می‌توانید از مشاورین بازرگانی میرترابی درباره واردات کالا از ترکیه و بهترین روش آن مشاوره بگیرید.

بهترین کالاها برای واردات از ترکیه کدام است؟

واردات مستقیم از ترکیه به ایران قابل انجام است که در ادامه به بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه که ویژگی‌های زیر را دارند، اشاره شده است:

  • حمل و نقل کالا و واردات آن به ایران آسان بوده و دارای مجوز باشد.
  • کالاهای ارزش ورود به ایران را دارند که سود خوبی داشته باشند.
  • ترخیص کالای وارداتی در گمرک ایران باید آسان باشد.
  • کالاهای که تخفیف دارند و در ایران به خوبی فروش دارد، برای واردات مناسب هستند.

 

بیشتر بخوانید : بهترین کالاهای وارداتی کدام اند؟ پرسودترین کالاها برای واردات در سال 1402

کدام کالاهای وارداتی از ترکیه پرسودترند؟

واردات پرسود از ترکیه شامل خرید انواع پوشاک و لباس بچگانه، مردانه و زنانه می‌باشد. همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری و بدلیجات به دلیل حجم کمی که دارند، جز کالاهای پر سود ترکیه شناخته می‌شوند. سود واردات لباس از ترکیه بسیار زیاد است زیرا پوشاک ترکیه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در ایران متقاضیان زیادی دارد.

کالاهای مجاز وارداتی از ترکیه

برخی از کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران مجوز دارند که فرآیند ترخیص آنها از گمرک به آسانی انجام می‌شود. در ادامه به عمده واردات ایران از ترکیه اشاره شده است:

  • لوازم خانگی و منزل
  • انواع پوشاک مردانه و زنانه
  • کیف و کفش
  • لوازم آرایشی
  • محصولات بهداشتی و دارو
  • انواع قهوه و شکلات
  • خوراکی هایی مانند کیک و شکلات
  • لوازم و غذاهای حیوانات خانگی
  •  لوازک الکترونیکی
  • لوازم برقی منزل
  • تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی
  • پارچه
  • بدلیجات و اکسسوری

با توجه به نوع شغل و نیاز خود می‌توانید لیستی از کالاهای واردات مجوزدار از ترکیه به ایران را انتخاب کنید.

مراحل واردات کالا از ترکیه

مزایای واردات کالا از ترکیه

دلایل و مزایای واردات از ترکیه به ایران چیست؟ ترکیه به دلیل همسایه بودن با ایران و کالاهای قیمت مناسبی که دارد، یکی از بهترین کشورها برای بازرگانان ایرانی است تا بتوانند کالاهای مد نظر خود را از آنجا به ایران وارد کنند. علاوه بر این به دلیل قیمت مناسب کالاهای ترکیه‌ای فروش آنها در ایران آسان بوده و متقاضی زیادی دارد.
به دلیل نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران هزینه حمل و نقل کم بوده و شرکت های بازرگانی سود بیشتری را دریافت خواهند کرد. انتخاب شرکت بازرگانی مناسب برای واردات کالا از ترکیه و ترخیص آن اهمیت ویژه‌ای دارد که بتوانید این مراحل را به آسانی پشت سر بگذارید. با انتخاب شرکت بازرگانی میرترابی کالاهای شما با کمترین هزینه و در سلامت کامل به دستتان خواهد رسید.

قوانین واردات کالا از ترکیه

واردات از ترکیه به ایران باید بر اساس قوانین و مقررات دو کشور انجام گیرد. باید حتما در انجام فرایند واردات و ترخیص کالا از گمرک طبق قوانین و مقررات عمل کنید و اگر اینکار را به شرکت های بازرگانی معتبر بسپارید، بهتر است. بازرگانی میرترابی در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین روش کالاهای شما را از ترکیه وارد و ترخیص می‌کند.
دقت داشته باشید که واردات هر نوع کالایی از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر ممنوع است. کالاهای وارداتی در گمرک بررسی شده و در صورت تایید ترخیص می‌شوند. بیشتر کالاهایی ارزش واردات از ترکیه را دارند که در ایران کمیاب بوده و هزینه منطقی دارد.

از دیگر قوانین واردات کالا از ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالاهای ارسال شده به ایران باید گواهی کشور ترکیه داشته باشند تا در گمرک ایران اجازه ترخیص داده شود.
  • برای واردات کالاهای دامی و دامپزشکی تایید سازمان دامپزشکی ایران الزامی است.
  • واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی حتما باید با مجوز انجام گیرد.
  • مجوز وزارت بهداشت برای واردات دارو از ترکیه به ایران الزامی است.
  •  برای واردات کالاهای خاص از ایران نیاز به مجوز از سازمان‌های دولتی است.
  • برای واردات کالاهای خاص از ترکیه نیاز به برگه مجوز صادرات از کشور ترکیه است که اجازه صادرات آن به ایران داده شود.
  • واردات مواد مخدر و مشروبات الکلی از ترکیه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
  • ثبت سفارش سامانه بازرگانی با قبض انبار امکان‌پذیر است و شما می‌توانید کالای خود را در سامانه بازرگانی ثبت کنید و اظهارنامه مربوط به تشریفات گمرکی را در آن ثبت کرده تا بتوانید مراحل ترخیص کالا را انجام دهید.

روش های واردات کالا از ترکیه چیست؟

واردات کالا از ترکیه افزایش چشمگیری داشته که بیشتر افراد وسایل مورد نیاز خود را از کشور ترکیه وارد می‌کنند که همین امر باعث شده است ترکیه چهارمین کشور واردات کالا به ایران باشد. در ادامه به روش های واردات کالا از ترکیه به ایران اشاره شده است:

حمل و نقل زمینی از ترکیه

به دلیل همسایه بودن ایران با ترکیه، حمل و نقل کالاها از مرز زمینی بین این دو کشور آسان است. ارسال کالاهای ترکیه به صورت زمینی هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل هوایی دارد و به دلیل نزدیک بودن ترکیه به ایران در مدت زمان کوتاهی انجام می‌گیرد.

حمل زمینی کالا از ترکیه

حمل و نقل هوایی از ترکیه

یکی از بهترین روش های واردات کالاها از ترکیه به ایران، حمل و نقل هوایی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌گیرد. در این روش هزینه حمل بار بر اساس وزن و حجم کالا صورت می‌گیرد و نسبت به حمل بار و کالا به صورت زمینی هزینه بیشتری دارد. ارسال کردن کالاهای وارداتی از ترکیه به تمام فرودگاه‌های ایران که مجوز داشته باشند، امکان دارد.

حمل خرده کالا از ترکیه

در این روش حمل کالاها از ترکیه به ایران از طریق ترانزیت همراه با کالاهای دیگر ارسال می‌شود. معمولا ارسال کالا به صورت دربست انجام نمی‌گیرد زیرا هزینه بالایی دارد.

واردات چمدانی از ترکیه

هر مسافر برای ورود به ایران حق دارد مقدار بار مشخصی در چمدان خود داشته باشد. اگر حجم کالاهای خریداری شده از ترکیه زیاد نباشد، امکان واردات چمدانی از ترکیه وجود دارد. ولی اگر حجم سفارشات و وزن آنها زیاد باشد برای ورود کالاهای خریداری شده به ایران باید از طریق گمرک و قوانین مشخص عمل کنید.

هزینه واردات کالا از ترکیه چقدر است؟

واردات کالا از ترکیه بر اساس نوع کالا، وزن، شرکت بازرگانی حمل و نقل متفاوت است. با دریافت خدمات شرکت بازرگانی میرترابی می‌توانید خدمات کامل را با کمترین هزینه دریافت کنید. به طور کلی نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران باعث شده است که هزینه های واردات و هزینه ترخیص کالا از گمرک پایین باشد. از دیگر هزینه های واردات کالا از ترکیه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • هزینه خرید کالاها
  • حمل و نقل کالاهای تا ایران
  • هزینه بیمه‌ها
  • هزینه انبارداری
  • هزینه تشریفات گمرکی و مراحل آن
  • هزینه واردات کالاهای خاص
  • هزینه مجوزهای مربوط به واردات و گمرک

مراحل ترخیص کالا از ترکیه

ترخیص کالای وارداتی از ترکیه نیازمند قوانین خاصی است که در ادامه به مراحل ترخیص کالای ترکیه پرداخته شده:

تطبیق کالا

در این مرحله باید قیمت و مشخصات کالای خریداری شده به طور کامل بررسی شود. به منظور تطبیق کالا باید مشخصات دقیق کالا را از فروشنده و یا تامین‌کننده ترکیه دریافت کرده و در اظهارنامه ترخیص کالا از گمرک ثبت کنید.

تعیین هزینه

قیمت کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران به میزان تقاضا، نوع کالا و بازار کشورمان بستگی دارد. ارائه پیش فاکتور خرید کالا به گمرک ایران الزامی بوده و می‌توان اینکار را از طریق شرکت بازرگانی میرترابی انجام دهید.

قیمت نهایی کالای وارداتی

پس از ترخیص کالا از گمرک و ارسال آن به انبار، می‌توان هزینه تمام شده کالای وارداتی را محاسبه کرد. هزینه های حمل و نقل، بارگیری، ترخیص کالا از ترکیه با قیمت نهایی آن حساب می‌شود.

مجوز کالاها

کالاهای وارداتی از ترکیه باید تمام مجوزهای لازم را داشته باشند. در زمان ثبت سفارش، بارگیری و حمل و نقل و مرحله نهایی آن ترخیص کالا از گمرک باید تمام مجوزهای لازم را ارائه دهید.

ترخیص کالا از ترکیه

نکات ترخیص کالا از ترکیه

با توجه به اینکه حجم کالاهای وارداتی از ترکیه افزایش یافته است باید برای جلوگیری از ایجاد خسارت مالی، با بهترین شرکت های بازرگانی قرارداد ببندید تا فرآیند واردات کالا از ترکیه و ترخیص آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

سخن پایانی

در این مقاله با واردات کالا از ترکیه و پرسودترین کالاهای وارداتی ترکیه به ایران و مراحل آن به طور کامل آشنا شدید. شما می‌توانید با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان بازرگانی میرترابی با خیال راحت مراحل واردات کالا از ترکیه و ترخیص آن از گمرک را انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- واردات کدام کالاهای ترکیه به ایران مجوز دارد؟
انواع پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات و اکسسوری، داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازک پزشکی و دندانپزشکی، لوازم دامداری و دامی، خوراکی‌های خشک، لوازم ساختمان‌سازی، وسایل آشپزخانه، لوازم الکتریکی از جمله کالاهای وارداتی مجاز از ترکیه هستند.

2- زمان ترخیص کالا از ترکیه چقدر است؟
واردات کالا از ترکیه و ترخیص آن به نوع کالا، حجم، تایید مدارک و اسناد در گمرک بستگی دارد. شما می‌توانید کارهای واردات کالا از ترکیه و ترخیص آن را به شرکت بازرگانی میر ترابی بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهای خود را دریافت کنید.