مشاوره بازرگانی چیست؟ + نقش آن در متحول کردن تجارت شما

مشاوره بازرگانی یکی از خدمات پرطرفدار در بین افرادی است که قصد حضور در بازارهای بین المللی برای واردات و صادرات کالا را دارند، دریافت مشاوره از افراد با تجربه و کاربلد در این زمینه قبل از شروع فرآیند واردات و یا صادرات کالا می‌تواند برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در این زمینه را دارند، بسیار راهگشا باشد و موجب رونق بیزینس این افراد شود. البته بهترین گزینه برای دریافت مشاوره بازرگانی مراجعه به افرادی است به حوزه تجارت اشراف کافی دارند و سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند. گروه بازرگانی میرترابی از سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از مجموعه‌های قدیمی در این حوزه محسوب می‌شود، کارشناسان این مجموعه به جدیدترین قوانین واردات و صادرات کالا اشراف دارند و بازارهای بین المللی را به خوبی می‌شناسند. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار و یا واردات و صادرات کالا به کشور را دارید، حتما برای تعیین وقت مشاوره با شرکت بازرگانی میرترابی تماس بگیرید.

مشاوره بازرگانی چیست؟

مشاوره بازرگانی چیست

مشاوره بازرگانی به مجموعه‌ای از خدمات مشاوره‌ای اشاره دارد که به کسب‌ و کارها و بازرگانان کمک می‌کند تا عملکرد تجاری خود را بهبود بخشند. این خدمات شامل ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد بازرگانی، بهینه‌ سازی سیستم‌های مدیریتی، ارزیابی و بررسی تولیدات و محصولات، طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی و خدماتی از این دست است که به حوزه بازرگانی و تجارت مرتبط می‌شوند. با توجه به اهمیت بازارهای جهانی و تغییرات مداوم در حوزه تجارت بین‌المللی، مشاوره به عنوان یکی از خدمات بسیار مهم و ضروری در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌ها برای پیشرفت و رشد در بازارهای جهانی و همچنین در زمینه واردات و صادرات نیازمند دریافت مشاوره بازرگانی از افراد مجرب و حرفه‌ای در این زمینه هستند.

مشاور بازرگانی چه وظایفی دارد؟

مشاورین بازرگانی افرادی هستند که اشراف کاملی بر قوانین و مقررات واردات و صادرات کالا دارند. این افراد با تجربه و باسواد به خوبی می‌دانند که راه‌های رشد کسب و کارهای مختلف چیست و برای واردات و صادرات کالا چه اقلام و چه مسیرهایی سود بیشتری برای بازرگانان دارد. آموزش قوانین و مقررات گمرکی و اعلام بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های جدید به تجار و بازرگانان در زمینه فعالیت‌های صادراتی و وارداتی از جمله خدماتی است که افراد در زمان مراجعه به مشاوران بازرگانی می‌توانند برای بهبود بیزینس خود دریافت کنند. یک مشاور بازرگانی حرفه‌ای و با تجربه وظیفه دارد بازرگانان را از مزایا و معایب مربوط به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف آگاه کند و در مورد جدیدترین قوانین و مقررات گمرکی در ایران و سایر کشورهای جهان اطلاعات لازم را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.

اهمیت و مزایای گرفتن مشاوره بازرگانی چیست؟

همه کسانی قصد واردات و یا صادرات کالا را دارند با استفاده از خدمات مشاوره بازرگانی و با به کارگیری توصیه‌هایی که مشاوران بازرگانی به آنها می‌کنند به بهترین شکل ممکن می‌توانند شرایط  گسترش کسب‌ و کار، بهبود کیفیت محصولات و خدمات، افزایش بهره‌ وری و پیشرفت در بازارهای خارجی را به دست آورند و در نهایت سودآوری خود را افزایش دهند. به طور کلی مشاوره در پیشرفت و توسعه کسب ‌و کارها و شرکت‌ها اهمیت زیاد و نقش اساسی دارد، برخی از مزایای این خدمات عبارتند از:

  • بهبود عملکرد بازرگانی
  • ارائه راهکارهای مناسب برای صادرات و واردات کالا
  • افزایش بازده سرمایه‌ گذاری
  • کاهش خطرات تجاری
  • افزایش راندمان کسب‌ و کار
  • سریع ‌تر وارد بازار شدن

انواع خدمات مشاوره بازرگانی

مشاوره بازرگانی امری تخصصی است و هر فردی باید با توجه به نیاز و کسب و کار خود یک خدمات مشاوره مناسب را انتخاب کرده و برای توسعه بیزینس خود از بهترین نوع مشاوره متناسب با فعالیت اقتصادی خود استفاده نماید. با توجه به گستردگی فعالیت‌های تجاری در حوزه های مختلف داخلی و خارجی تاجرها و بازرگانان باید اطلاعات جامعی در زمینه انواع فعالیت های تجاری چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور را داشته باشند، مشاوره بازرگانی بهترین فرصت برای فعالان اقتصادی در عرصه بین المللی است تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند برای ارتقا کسب و کار از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنند. به صورت کلی اما انواع خدمات مشاوره بازرگانی عبارتند از:

  • مشاوره در زمینه صادرات و واردات کالا: برای انجام صادرات یا واردات هر کالایی علاوه بر آنکه لازم است با قوانین خاص داخلی و خارجی این فعالیت ها آشنا باشید، لازم است که چگونگی روند انجام این فعالیت ها نیز آشنا باشید تا در اسرع وقت بتوانید فرآیند واردات و یا صادرات کالا به کشور را با بیشترین سود انجام دهید.
  • مشاوره بازرگانی خارجی: در این حوزه مشاوران بازرگانی به بازرگانان و صاحبان کسب و کارها کمک می‌کنند تا درک بهتری از شرایط بازارها و قوانین در کشورهای مختلف داشته باشند. تحلیل بازار، رقابت ‌پذیری، راه‌های ورود به بازارهای خارجی و تبلیغات بین‌المللی در جلسات مشاوره خارجی مورد بحث قرار می‌گیرد و مشاوران بازرگانی راهنمایی‌هایی لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.
  • مشاوره در خصوص انجام امور گمرک: برای صادرات و واردات هر نوع کالا شما باید با گمرک های داخلی یا خارجی کشورها ارتباط داشته باشید. کسب و کارها برای تجارت بین‌المللی باید از قوانین و مراحل مربوط به امور گمرکی آگاهی باشند. مشاوران بازرگانی می‌توانند در مورد ترخیص کالا، دستورالعمل‌های گمرکی، تعیین مالیات‌ها و سایر مسائل گمرکی راهنمایی‌های لازم را در جلسات مشاوره انجام دهند. 

دریافت مشاوره بازرگانی چه کمکی به شرکت ها می‌ کند؟

دریافت مشاوره بازرگانی به شرکت‌ها و افراد کمک می‌کند تا در فعالیت‌های تجاری خود به بهترین شکل ممکن عمل کنند. مواردی که مشاوره می‌تواند در آنها به فرد یا شرکت کمک کند، به شرح زیر است:

  • ارائه راهکار برای تامین ارز مورد نیاز در معاملات بین ‌المللی
  • آموزش نحوه عقد قرارداد و تدوین و بررسی قراردادهای تجاری
  • تشریح روند ترخیص انواع کالا از گمرک
  • معرفی بهترین روش‌های حمل ‌و نقل و بازاریابی صادراتی
  • کمک به اخذ مجوزها و تشریح قوانین و مقررات
  •  تعیین تعرفه گمرکی و hscode

چرا از خدمات مشاوره بازرگانی میرترابی استفاده کنیم؟

دریافت مشاوره به افراد کمک می‌کند تا در تجارت بین ‌المللی به شکل موثرتری عمل کنند، مخاطرات را شناسایی و کاهش دهند و از فرصت‌های بهبود کسب و کار خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند. مشاوره بازرگانی یکی از خدمات مجموعه بازرگانی میرترابی است، کارشناسان این مجموعه با دانش و تجربه‌ای که در زمینه واردات و صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان دارند، همواره در کنار بازرگانان و بیزینس‌های بزرگی حضور داشته‌اند تا در اسرع وقت بهترین نکات را در مورد بهبود فرآیند کسب و کار به آنها متذکر شوند. کارشناسان این مجموعه در جلسات مشاوره بازرگانی خود با تجار مباحث متنوعی همچون:

  • آموزش قوانین و مقررات امور گمرک و اعلام بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های جدید به تجار و بازرگانان در زمینه فعالیت‌های صادراتی و وارداتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
  •  ارائه مشاوره تخصصی در زمینه امور گمرکی همچون ترخیص کالا، تعیین ارزش کالاها، بررسی هزینه‌های حمل و نقل، بررسی تعرفه قانونی هزینه‌ها و سایر موارد.
  • تشریح فرآیندهای گمرکی و انجام امور گمرکی بازرگانان توسط ترخیص کاران حرفه‌ای بازرگانی میرترابی

سخن پایانی

دریافت مشاوره بازرگانی از مجموعه‌های حرفه‌ای همچون بازرگانی میرترابی می‌تواند سوددهی صادرات و واردات کالاهای مورد نظر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و موجب رونق بیزینس شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن شود. گروه بازرگانی میرترابی از سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز با بیش از 100 شرکت بزرگ و کوچک مشغول همکاری است و ضمن ارائه مشاوره بازرگانی تخصصی به تجار، سابقه درخشانی هم در زمینه دریافت انواع مجوزهای گمرکی دارد. برای دریافت مشاوره می‌توانید با با شماره تلفن 02124350 تماس بگیرید تا پرسنل حرفه‌ای ما را در اسرع وقت راهنمایی کنند.

سوالات متداول

۱. مشاوره تجارت و بازرگانی چیست؟

مشاوره تجارت و بازرگانی به مجموعه‌ای از راهکارهایی گفته می‌شود که توسط افراد کارکشته در این امر ارائه می‌گردد. تمامی این مشاوره‌ها با هدف تسهیل در کار و رونق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی صورت می‌گیرد، تا تجار و بازرگانان را برای دستیابی به سودهای کلان اقتصادی راهنمایی و ترغیب کنند.

۲. چرا باید در تجارت خود از مشاوره تجارت و بازرگانی استفاده کنیم؟

متاسفانه در بسیاری از مواقع به دلیل عدم آشنایی افراد با قوانین تجاری و بازرگانی، به طور ناخواسته مشمول جریمه‌های سنگین مرتبط با حمل بار، ورود و خروج کالاها، قاچاق کالا و موارد دیگر می‌شوند. از این‌رو استفاده از مشاوره تجارت و بازرگانی می‌تواند در جلوگیری و رفع این موانع کمک کند.

۳. چند نوع مشاوره بازرگانی وجود دارد؟

به صورت کلی مشاوره‌های بازرگانی به سه نوع مشاوره در زمینه صادرات و واردات کالا، مشاوره بازرگانی خارجی و مشاوره در خصوص انجام امور گمرک تقسیم بندی می‌شود.