بهترین شرکت ترخیص کالا + 6 ویژگی مهم یک شرکت فوق حرفه ای!

بهترین شرکت ترخیص کالا با دریافت یک وکالتنامه رسمی از صاحب کالای وارداتی، صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک را با کمترین هزینه انجام می‌دهد تا کالای وارداتی در کوتاه ترین زمان ممکن به دست وارد کننده برسد. ترخیص انواع کالا از گمرک پس از پرداخت تعرفه گمرکی و ارائه مدارک امکان پذیر است و آگاهی از تعرفه و مدارک گمرکی مورد نیاز در این مرحله تاثیر زیادی بر روند تسریع خروج کالا از گمرک دارد. ترخیص کاران حرفه‌ای و با تجربه مجموعه بازرگانی میرترابی با دانش و سابقه درخشانی که در زمینه دریافت مجوز و ترخیص انواع کالا از گمرک دارند، در این فرآیند می‌توانند کالای وارداتی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن وارد کشور کنند. اگر برای ترخیص سریع و راحت کالای وارداتی خود از گمرک نیاز به کمک دارید، حتما برای تعیین وقت مشاوره با مجموعه بازرگانی میرترابی تماس بگیرید.

بهترین شرکت ترخیص کالا چه ویژگی‌ هایی دارد؟

بهترین شرکت ترخیص کالا

بهترین شرکت ترخیص کالا متشکل از یک تیم تخصصی با دانش عمیق از قوانین گمرکی و تجارت بین‌المللی است. کارشناسان این شرکت تجربه بسیار زیادی در زمینه مراحل ترخیص کالا از گمرک، محاسبات دقیق مالیات و تعرفه‌ها و تسهیل اخذ مجوزها دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند ترخیص کالای وارداتی را برای بازرگانان از گمرک انجام دهند. آنها با پیگیری دقیق مراحل ترخیص تا تحویل کالا اطمینان حاصل می‌کنند که کالا با کمترین تاخیر و هزینه ممکن به مقصد نهایی برسد. شرکت‌های بازرگانی بسیاری در زمینه خدمات ترخیص کالا از گمرک فعالیت دارند، اما بدون شک یکی از بهترین مجموعه‌ها برای انجام ترخیص کالا از گمرک مجموعه بازرگانی میرترابی است، پرسنل کاربلد و حرفه‌ای این مجموعه با تجربه و مهارتی که در زمینه ترخیص کالا از گمرک دارند، همواره رضایت بازرگانان را جلب کرده‌اند. به صورت کلی بهترین شرکت ترخیص کالا ویژگی‌های زیر را دارد:

  1. تخصص و دانش گسترده پرسنل
  2. مهارت‌های مالی و شفافیت
  3. پیگیری دقیق و آگاهی از نیازمندی‌های مشتری
  4. استفاده از تکنولوژی و نرم‌افزارهای پیشرفته برای محاسبه هزینه‌های گمرکی
  5. داشتن تجربه‌های موفق زیاد همکاری با بازرگانان بزرگ و صاحب نام
  6. ارائه خدمات تکمیلی و آموزش رایگان ترخیص کالا به مشتریان

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا به معنای همه اقدامات و مراحلی است که واردکننده کالا باید برای آزاد کردن کالای وارداتی خود از گمرک انجام دهد تا کالا به صورت قانونی وارد کشور شده و یا کشور صادر شود. این فرآیند اجباری در حوزه تجارت بین‌المللی شامل ارائه مدارک گمرکی، پرداخت مالیات و عوارض، هزینه‌های انبارداری و حمل و نقل است. فرآیند ترخیص به صورت حضوری و یا الکترونیکی از طریق سامانه ترخیص کالا انجام می‌شود و معمولا بازرگان این امر را به ترخیص‌ کاران حرفه‌ای و بهترین شرکت ترخیص کالا واگذار می‌کنند تا در هزینه‌ها و زمان خود صرفه جویی کنند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک 

کارشناسان بهترین شرکت ترخیص کالا برای اینکه فرآیند خروج کالا از گمرک را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند، در ابتدا تمامی اطلاعات و مدارک مرتبط با کالا را از واردکننده دریافت کرده و با تکمیل مجوزها به اداره گمرک مراجعه می‌کنند. این اطلاعات شامل جزئیات فنی کالا، کشور مبدا و مقصد، ارزش کالا و مقادیر دیگر مرتبط با گمرک‌ها و مقررات مربوطه است. بعد از ارسال اطلاعات مورد نیاز به گمرک، مراحلی همچون محاسبه و پرداخت مالیات، عوارض و هزینه‌های گمرکی آغاز می‌شود. در این مراحل میزان مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها تعیین شده و باید پرداخت شوند تا مجوز ترخیص کالا صادر گردد. پس از انجام مراحل مالی، کالاها از نظر گمرکی بررسی و بررسی می‌شوند. این امر شامل اعتبارسنجی مدارک و تطابق کالا با اطلاعات ارائه‌شده می‌شود. پس از انجام تمامی مراحل و پرداخت هزینه‌ها، کالاها به صورت رسمی از گمرک آزاد می‌شوند و می‌توانند به مقصد نهایی خود ارسال یا دریافت شوند. به صورت کلی مراحل ترخیص کالا از گمرک عبارتند از:

  • دریافت پروفرما و پکینگ لیست
  • اخذ مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  • بیمه کردن کالا هماهنگی جهت بازرسی در مبداء و مقصد
  • تشکیل پرونده جهت تخصیص ارز و حواله بانکی
  • ارتباط با شرکت حمل و نقل بین المللی
  • دریافت اسناد حمل از شرکت های حمل و نقل بین المللی
  • تکمیل اسناد و تشکیل پرونده
  • تنظیم پیش نویس دور اظهاری
  • بررسی و تایید توسط کارشناس فنی گمرکی و بازرگانی
  • دور اظهاری واردات

بیشتر بخوانید: ترخیص کالا چیست؟ صفر تا صد مراحل ترخیص کالا از گمرک [+فایل صوتی]

ترخیص کار گمرک کیست؟

بهترین شرکت ترخیص کالا

مطابق قوانین گمرک ایران، فقط صاحب کالا و یا نماینده قانونی اجازه ترخیص کالا از گمرک را دارد و هیچ فرد دیگری مجاز به انجام این کار نیست. خود صاحب کالا از نظر گمرک  شخصی است که نسخه اصلی اسناد خرید و حمل به ‌نام وی صادر شده و در مورد کالای خریداری شده با تعهد سامانه بانکی، آن اسناد از طرف بانک مهر شده و ترخیصیه یا اسناد مزبور به‌ نام وی است. در گمرک صاحب کالا را معمولا از روی اسناد مربوط به حمل کالا همچون بارنامه، ترخیصیه و قبض انبار تشخیص می‌دهند. بسیاری از بازرگانان برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود برای انجام ترخیص کالا از گمرک به سراغ بهترین شرکت ترخیص کالا می‌روند تا با کمک این شرکت‌ها یک ترخیص کار حرفه‌ای استخدام کنند. ترخیص کار گمرک کسی است که کارت بازرگانی و مجوز فعالیت گمرکی دارد و با دریافت وکالتنامه و معرفی نامه از طرف واردکننده کالا می‌تواند تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک را به صورت قانونی پیگیری نماید. بازرگانان به دلیل مشغله کاری که دارند، معمولا برای ترخیص انواع کالا از گمرک به سراغ ترخیص کارهای حرفه‌ای می‌روند و با استخدام این افراد به صورت رسمی به آنها اجازه پیگیری فرآیند ترخیص کالا را می‌دهند.

مهمترین وظایف ترخیص کار گمرک چیست؟

در حال حاضر بسیاری از مراحل ترخیص کالا از گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ترخیص‌ کارهایی که در بهترین شرکت‌ ترخیص کالا کار می‌کنند باید به نحوه کار با سایت ترخیص کالا گمرک تسلط کافی داشته باشند. ترخیص‌ کار گمرک در فرآیند ترخیص کالا وظایف متعددی را بر عهده دارد، یک ترخیص کار حرفه‌ای با داشتن دانش گسترده از قوانین و مقررات گمرکی مطلع است و به عنوان مشاور و نماینده واردکنندگان و صادرکنندگان عمل می‌کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن فرآیند ترخیص کالا با موفقیت به اتمام برسد. به طور کلی  مهمترین وظایف ترخیص ‌کار گمرک به شرح زیر است:

  • تعیین بهترین زمان برای ترخیص کالا: ترخیص‌ کار باید زمان مناسبی را برای ترخیص کالا انتخاب کند تا کالاها با توجه به شرایط بازار و مقررات گمرکی در بهترین زمان ممکن از گمرک خارج شده و وارد بازار شود.
  • تهیه اسناد و مدارک: ترخیص ‌کار باید تمام مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا را جمع‌ آوری کرده و مجوزهای لازم را دریافت نمایید. این مدارک شامل اطلاعات فنی کالا، مشخصات مبدا و مقصد، مقادیر ارزشی و دیگر اسناد گمرکی مرتبط است.
  • محاسبه مالیات و عوارض: ترخیص ‌کار مسئول محاسبه مالیات، عوارض و تعرفه‌های گمرکی مرتبط با کالاها است. این محاسبات براساس ارزش کالا، نوع و تعداد کالاها و مقررات مربوطه انجام می‌شود.
  • پرداخت مالیات و عوارض: ترخیص‌کار باید مبالغ محاسبه شده را به موقع پرداخت کند تا کالاها به صورت مجاز از گمرک وارد کشور شوند، به صورت کلی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، عوارض گمرکی و هزینه‌های دیگر در طول فرایند ترخیص کالا از گمرک جز وظایف ترخیص کار است.
  • پیگیری بازرسی کالا در گمرک: در برخی موارد کالاها تحت بازرسی گمرک قرار می‌گیرند. ترخیص ‌کار باید این مراحل را پیگیری کرده و اطمینان حاصل کند که کالاها به درستی بررسی می‌شوند و هیچ تاخیر و مشکلی در مراحل بررسی وجود ندارد.
  • خروج کالا از گمرک و تحویل به مقصد: پس از تکمیل مراحل ترخیص، ترخیص‌ کار باید فرآیند خروج کالا از گمرک را مدیریت کند و کالاها را به مقصد نهایی تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: ترخیص کار گمرک کیست و چه وظایفی دارد؟

 

سخن پایانی

بسیاری از بازرگانان برای تسریع در فرآیند ترخیص کالای وارداتی و یا صادراتی خود به سراغ ترخیص کارهای حرفه‌ای و بهترین شرکت ترخیص کالا می‌روند تا بتوانند با دریافت مشاوره تخصصی و یا استخدام افراد متخصص در زمینه ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون دردسر و با کمترین تعرفه گمرکی کالای خود را تحویل بگیرند. گروه بازرگانی میرترابی از سال 1376 فعالیت خود را به صورت رسمی در زمینه تجارت بین الملل آغاز کرده و تا به امروز با بیش از 100 شرکت بزرگ و کوچک مشغول به همکاری است، به همین دلیل ترخیص کاران این شرکت تجربه و دانش بسیار خوبی در زمینه ترخیص کالا از گمرک دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند کالای وارداتی بازرگانان را از گمرک ترخیص کنند. برای دریافت مشاوره از مجموعه ما می‌توانید با با شماره تلفن 02124350 تماس بگیرید تا پرسنل حرفه‌ای بازرگانی میرترابی شما را در اسرع وقت راهنمایی کنند.

سوالات متداول

۱. شرکت ترخیص کالا چه نقشی در بهبود تجارت برون مرزی دارد؟

شرکت ترخیص کالا با گرد هم آمدن مجموعه ای از افراد زبده و ترخیص کاران حرفه ای می تواند با صورت کاملا حرفه ای و با سرعت بالا امورات ترخیص کالا را به نحو احسن انجام دهد.

۲. ترخیص یک کالا توسط ترخیص کار بین المللی چه مزیتی دارد؟

از مزایای ترخیص کار بین المللی و ترخیص کالا توسط او می توان به اطمینان از رعایت قوانین و مقررات و طی کردن اصولی و بدون مشکل مسیر ترخیص کالا اشاره کرد.

۳. یک ترخیص کار حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی و  ترخیص کالا از جمله مواردی است که به صورت مداوم در حال تغییر و تحول هستند، بنابراین برای انجام اصولی ترخیص کالا و جلوگیری از مشکلات احتمالی باید دانش تجاری ترخیص کار در این حوزه کافی باشد تا وظایف خود را به درستی انجام دهد.